یزدفردا:فردي كه با سوءاستفاده از اعتماد همسايه سالخورده به حساب بانكي اش دستبرد زده توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي در تشريح اين خبر گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان سالمند مبني بر برداشت غيرمجاز 4 ميليون و 380 هزار ريال از حساب بانكي اش از طريق اينترنت، موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
سرهنگ "سيد محسن عرفاني" افزود: كارشناسان پليس فتا با انجام يكسري تحقيقات و اقدامات تخصصي عامل اين برداشت غير مجاز را كه جواني 20ساله بود شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي او را به پليس فتا منتقل كردند.
در بازجوئي هاي به عمل آمده متهم در مواجهه با ادله پليسي لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبني بر برداشت غيرمجاز اعتراف و اظهار داست همسايه مالباخته در يك مجتمع مسكوني مي باشد و بدليل کسالت فرد شاکي با در اختيار داشتن کارت و رمز اول براي دريافت حقوق مستمري وي به بانک مراجعه و ضمن دريافت حقوق شاکي با  ايجاد رمز دوم طي 2 ماه گذشته مبلغ 4 ميليون و 380 هزار ريال  را صرف خريد اينترنتي و شارژ تلفن همراه كردم.
وي در پايان با اشاره معرفي متهم به مقام قضائي به شهروندان توصيه كرد: با فعال نمودن سيستم پيامک واريز /برداشت از حساب ، هميشه از گردش مالي خود مطلع باشيد و از قرار دادن رمز به همراه کارت عابر در اختيار ديگران خودداري و به منظور افزايش ضريب ايمني حساب خود به صورت دوره اي اقدام به تعويض رمز عبور کارت عابر بانک نماييد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا